A tisztán elektromos ID.7 Pro S 794 km-t tett meg egyetlen töltéssel
A teljesen elektromos ID.7 Pro S modellel a Volkswagen svájci csapata egyetlen akkumulátortöltéssel 794 kilométert tett meg 15 óra 42 perc nettó vezetési idővel.A projektet Felix Egolf irányította, aki az elektromos járművek hosszú távú vezetésének szakértője. Ezzel a teljesítménnyel jóval túllépték a modell maximális, kombinált WLTP hatótávolságát, ami legfeljebb 709 kilométer. A kényelmes túraszedánt közúton, normál forgalomban vezették a teljes nappali út során.
Az ID.7 Pro S a svájci utakon
A járművet egy körülbelül 81 kilométeres körpályán vezették a Zürichtől délre fekvő Zug nagyvárosi területén. Az útvonal profilja megfelelt a tipikus napi közlekedésnek, és főútvonalakat, autópálya-szakaszokat, valamint dombos vidéki utakat magába foglalt. Nyolc különböző járművezető összesen 794 kilométert tett meg két egymást követő napon, mindössze egy akkumulátortöltéssel. Ez nagyjából megfelel a Basel és az észak-németországi Emden közötti útnak, ahol az ID.7 készül. Az átlagfogyasztás rendkívül alacsony volt, mindössze 10,3 kWh/100 km. Ehhez képest a modell legalacsonyabb WLTP értéke 13,6. Gázolajra átszámítva az elért átlagfogyasztás mindössze körülbelül 1,1 liter/100 km lenne.
A 794 kilométeres távot a múlt hét közepén, napközben, normál forgalmi körülmények között tették meg, 51 kilométer/órás átlagsebességgel. A jelzett maradék hatótávolság két kilométer volt. További érdekesség, hogy a tesztelt modell nem az ID.7 Pro S leghosszabb hatótávolságú változata volt. A WLTP számítások szerint a jármű, amely opcionális felszereltséggel, így például a Comfort csomaggal, az IQ.DRIVE asszisztens rendszercsomaggal, a Plus külső csomaggal és hőszivattyúval volt felszerelve, 700 kilométeres4 WLTP hatótávot ért volna el.A 794 kilométeres távot a múlt hét közepén, napközben, normál forgalmi körülmények között tették meg, 51 kilométer/órás átlagsebességgel. A jelzett maradék hatótávolság két kilométer volt. További érdekesség, hogy a tesztelt modell nem az ID.7 Pro S leghosszabb hatótávolságú változata volt. A WLTP számítások szerint a jármű, amely opcionális felszereltséggel, így például a Comfort csomaggal, az IQ.DRIVE asszisztens rendszercsomaggal, a Plus külső csomaggal és hőszivattyúval volt felszerelve, 700 kilométeres4 WLTP hatótávot ért volna el.
Minél messzebbre eljutni minél alacsonyabb fogyasztással. Felix Egolf az üzemanyag-hatékonyságot maximalizáló vezetési technikákra, az úgynevezett hipermilingre, azaz mérföldgyűjtésre specializálódott. 2020 és 2021 során a svájci járművezető két rekordot is elért az ID.3-mal. Az egyik ilyen úton jelentősen túllépte az ID.3 első modelljének elméleti hatótávolságát, amikor 531 kilométert tett meg a németországi Zwickauból (Szászország) a svájci Schaffhausenbe. A második rekordkísérlet során, egy nagyobb akkumulátorral, az ID.3 Pro S5 összesen 602 km-t tett meg egyetlen töltéssel - 15 alpesi hágón keresztül, összesen 13 000 méter szintkülönbséggel.
Az ID.7 Pro S a modellcsalád bajnoka a hatékonyság terén. Az új hatékonyságfokozó megoldások és kiváló aerodinamikai teljesítmény révén (amelyeknek köszönhetően a légellenállási együttható felszereltségtől függően elérheti a 0,23-as értéket) az ID.7 Pro S rendkívül energiatakarékos az utakon. Az opcionális felszereltségtől függően az ID.7 Pro S kombinált WLTP fogyasztása 16,2 és 13,6 kWh/100 km között lett meghatározva. A legkedvezőbb hatótávolságú felszereltséggel a WLTP hatótávolság akár 709 km is lehet. A töltéshez szükséges időtartamok rövidek: 10 perc, azaz egy átlagos kávészünet alatt 200 kilowattos6 töltési teljesítmény mellett körülbelül 244 km megtételére elegendő energia kerül az akkumulátorba. Az akkumulátor 10 százalékról 80 százalékra körülbelül 26 perc alatt töltődik fel.
Az ID.7 opcionális "Electric Vehicle Route Planner" útvonaltervezője is hasznos eszköz: ez a pillanatnyi akkumulátortöltöttség és az út menti töltőállomások alapján számolja ki az ideális útvonalat. A rendszer azonosítja a járművezető számára optimális töltőpontokat, és a hatékony utazás érdekében ütemezi a töltéshez szükséges megállásokat. A funkció a valós idejű forgalmi adatokat is figyelembe veszi, hogy megtalálja a leggyorsabb és legkényelmesebb útvonalat.
1) ID.7 Pro S - kombinált energiafogyasztás: 16,2-13,6 kWh/100 km; kombinált szén‑dioxid‑kibocsátás: 0 g/km; szén‑dioxid‑kibocsátási osztály: A
2) A hatótávolságot a modell hatótávolság szempontjából legkedvezőbb felszereltségű változatának WLTP (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) szerint, közúti gördülőpadon történő tesztelésével határozták meg. A WLTP szerinti tényleges hatótávolság‑értékek a jármű felszereltségétől függően eltérőek lehetnek. A tényleges, valós körülmények között elért hatótávolság a vezetési stílus, a sebesség, a kényelmi és segédfelszereltségek használata, a külső hőmérséklet, az utasok száma, a szállított teher tömege, a domborzat, valamint az akkumulátor kora és amortizációja függvényében eltérhet a fenti értékektől.
3) Az akkumulátor meghatározott nettó energiatartalma az akkumulátorra jellemző érték, amely független a járműtől. Állandó terhelési profil alapján, adott környezeti feltételek mellett számolják ki, figyelembe véve a jármű által felhasználható teljes akkumulátor-energiatartalmat a teljes megállásig. A tényleges kisülési energia a konkrét vezetési profil és az akkumulátor hőmérséklete függvényében változhat. A WLTP-szabályozás szerinti homologizált hatótávolság megfelel egy új jármű felhasználható kisülési energiájának.
4) ID.7 Pro S felszereltséggel - kombinált energiafogyasztás: 13,8 kWh/100 km; kombinált szén‑dioxid‑kibocsátás: 0 g/km; szén‑dioxid‑kibocsátási osztály: A
5) ID.3 Pro S - kombinált energiafogyasztás: 16,4-15,6 kWh/100 km; kombinált szén‑dioxid‑kibocsátás: 0 g/km; szén‑dioxid‑kibocsátási osztály: A
6) Maximális elérhető töltési kapacitás. Az egyes töltőállomások eltérően viselkedhetnek töltéskor, még akkor is, ha ugyanaz a kW teljesítmény áll rendelkezésre. A töltőállomás kW teljesítménye mellett a maximális töltőáram is befolyásolja az áramló energia mennyiségét. Ezenkívül a környezeti hőmérséklet, az akkumulátor hőmérséklete és töltöttségi állapota is befolyásolja a maximálisan elérhető töltési teljesítményt. A maximális töltési teljesítményt a WLTP-feltételek szerint, nagyjából 23 °C hőmérsékleten és minimum öt százalékos akkumulátortöltöttség mellett határozzák meg. Ha ezek a tényezők változnak, a töltési teljesítmény is eltérhet a szabványértékektől.